- תאריך – 22.04.25
- מקום הישיבה – בית תרבות
- משתתפים:
חברי ועד מקומי: אורן חיים, גלית אנגלברג, אביטל סוצ'י, מתת הורביץ, דוני ולר, ערן תורקי וגידי לייב.
נציגת מליאת המועצה: טובית יאיר.
מנהלת הישוב: אורית קיסרי.
חברי הועדה המונציפאלית: תום עמית, אסף רידר, חגי כהן ונצר אלימלך.
אורחים נוספים: שגיא בן יואב – מנכ"ל החכ"ל, זיו שביט – מנהל את פרויקט ההרחבה מטעם החכ"ל, גל גרונר – מתכנן ראשי דרונר ד.א.ל, דודי כנפי וזוהר חסין – אפשטיין ניהול פרויקטים, יעקב סיזל – אגש"ח, - סדר יום:
- הצגת הרחבת בחן
דיון
זיו שביט, נציג החכ"ל ואחראי על פרויקט ההרחבה, הציג בפני המשתתפים מצגת עדכנית המתארת את סטטוס הפרויקט.
נקודות עיקריות מהמצגת והדיון:
- תכולת הפרויקט
פיתוח שכונה חדשה הכוללת 99 יחידות דיור חדשות ו 4- יחידות דיור בהרחבה הקיימת (רח' אלה). סלילת דרך גישה לאזור התעשייה ופיתוח תשתיות בשטח הייעודי באזה"ת.
צוין כי הוראות התב"ע הן המחייבות, ומהוות בסיס מחייב לתכנון ולביצוע – אין אפשרות לחרוג מהן. - סטטוס הפרויקט:
הפרויקט נמצא בשלב התכנון והאומדן הראשוני. בשלב הבא יידרש אישור של היישוב, המועצה ורמ"י. ולאחר אישורים אלו, יבוצע תכנון מפורט לצורך ביצוע בפועל.- מכרז שלב א׳ צפוי לכלול עבודות עפר, תשתיות תת-קרקעיות, אספלט )שכבה ראשונה(, מסירת מגרשים ליזמים ותחילת בניית מבני מגורים.
- מכרז שלב ב׳ יכלול את הפיתוח הסופי של אזור ההרחבה, ויוצא לפועל רק לאחר אכלוס של 80% מהמגרשים.
- התחברויות לישוב הקיים
הכיכר בצומת הכניסה ליישוב תישמר ותשולב בתכנון. במסגרת הפרויקט תבוצע כיכר חדשה בצד המזרחי של כביש הכניסה ליישוב (בצומת זית/תמר, בסמוך לכניסה לפנימיית טוקאייר). והחיבור ליישוב בת חפר ולכביש 5714 יתבצע באמצעות כיכר מתוכננת באזור הדרומי של ההרחבה. - תחבורה ציבורית
בתחום ההרחבה לא קיימת תחנה. בכביש 1 בהרחבה תוכננה כיכר המהווה אמצעי להאטת התנועה ויאפשר תחנת אוטובוס. - חניות ציבוריות
בכל מגרש מגורים מתוכננות 2 חניות טוריות )טורקיות( . בהתאם לתקן משרד התחבורה, נדרש לספק חניות ציבוריות בהיקף של 20% – 30% ממספר יחידות הדיור . תכנון ההרחבה כולל 167 חניות ציבוריות .
נציגי היישוב העלו חשש כי חלוקת החניות אינה מספקת :- כביש 1 ריכוז של 88 חניות ציבוריות שאינן צפויות לשרת בפועל את תושבי ההרחבה ואורחיהם .
- הרחוב הדרומי ביותר כולל רק 3 חניות ציבוריות .
- החניות הטוריות הפרטיות השימוש בהן יהיה חלקי בלבד מה שיגרום לעומס נוסף על החניות הציבוריות .
בהתאם לבקשה להוספת חניות בכביש 34 , הוצג כי מבחינה בטיחותית יש להרחיב את המיסעה לאור הרדיוס של הכביש. ניתן לשלב חניות תוך צמצום רוחב המדרכות וערוגות הגינון, או לשקול תכנון הרחוב כחד-סיטרי. נדרש לקבל הנחיות היישוב בנושא .
- אזור תעשיה ודרך הגישה
הוצגה חלוקת המגרשים באזור התעשייה בהתאם לתוכנית שמקדמת האגודה, כולל מיקום הכניסה לפי התב"ע. הוצג חתך עקרוני של דרך הגישה לאזור התעשיה. - תכנון
הוצג סטטוס התכנון ועקרונות עיקריים במספר דיסציפלינות :- ניקוז : תוכננה מערכת ניקוז תת-קרקעית המתנקזת לנחל בחן, בתיאום עם רשות הניקוז .
- ביטחון : הוצגה סכמת ביטחון עם שערים, גדרות ודרך פטרולים. נדרשות הנחיות מהיישוב להרחבה ולדרך הגישה לאזה"ת .
- תכנית בינוי והנחיות מרחביות : גובשה תכנית בינוי והנחיות מרחביות. נדרש אישור הוועדה המקומית .
- חשמל, תאורה ותקשורת : הוצגו תוכניות ומיקום לחדר טרפו. מתקיים תיאום עם רשות החשמל – טרם התקבלה החלטה בנושא חברת החלוקה (בחינת אספקת החשמל לאזור ההרחבה ישירות מחברת חשמל ולא דרך הקיבוץ /משקי רם, כפי שמתקיים היום לשאר הישוב) .
- תכנון נופי : הוצגה סכמת שצ"פים, שבילים, מתחם מחזור (הכולל מרכז גזם וגושית מרכזי). בשצ"פ הצפוני לא יבוצע פיתוח של גן שעשועים או פיתוח אחר, למעט גינון אקסטנסיבי, וזה לאור בקשת היישוב לפתח את השצ"פ המרכזי הקיים כיום לשם יצירת חיבור קהילתי. החכ"ל מנסה לאשר מול רמ"י הסטת תקציב פיתוח השצ"פ הצפוני למרכז הישוב הקיים.
- מים וביוב : הוצג תכנון הכולל החלפת קו ביוב מאסף ראשי, חיבורים להרחבה והכנות להרחבה עתידית בכביש
- רשות העתיקות
התקבל שחרור שטח מרשות העתיקות בהתאם לחפירות שבוצעו, למעט אזור בצפון-מערב אזור התעשייה שהוגדר כאיסור מוחלט . הגבלה זו משפיעה על תוואי דרך הפטרולים המתוכננת מצפון לאזה"ת, לפי בקשת היישוב. יבחנו את המשמעויות והאפשרויות לקידום הדרך. - אקוסטיקה
לתב"ע אין דרישה לבחינה אקוסטית, ולמרות זאת, החכ"ל ביצעה סקר שבחן את השפעת דרך הגישה לאזור התעשייה – ונמצא שאין צורך במיגון אקוסטי בהרחבה . מדרום לשטח המגורים (99 יח"ד) מתוכננת סוללה נופית שתספק מענה גם בהיבט האקוסטי . - נושאים נוספים לתיאום מול הישוב
- רחובות מקשרים
- פיתוח באזור 4 יח"ד בהרחבה הקיימת – הוקצתה מסגרת תקציבית בגובה 600 אלף ש"ח לצורך פיתוח קטע הכביש באזור 4 יח"ד בהרחבה הקיימת (רחוב אלה) . נדרש מהיישוב להעביר את צרכיו לצורך תכנון הפיתוח בהתאם למסגרת התקציב .
- פיתוח שצ"פ 840
- שביל אופניים בדרך הראשית מהכניסה לקיבוץ עד אזור התעשייה
- דרך חירום בין היישוב לאזור התעשייה
נדרשת התייחסות היישוב לתכולת הביצוע של כל האלמנטים לצורך קידום התכנון. מובהר כי ישנה מגבלה תקציבית, ויש להתאים את התכנון לתקציב המאושר .
- מבני ציבור
בהתאם לגידול הדמוגרפי הצפוי, נערכה בדיקה שממנה עלה כי אין צורך בגני ילדים נוספים לחינוך הפורמלי . עם זאת, נציגי היישוב ציינו את הצורך במבני חינוך בלתי פורמליים ובמבני קהילה . נדרש לרכז את הצרכים ולהעלותם בפני החכ"ל לצורך בחינה וקידום אפשרי . - חיבוריות לישוב הקיים
אושר תקציב ייעודי בגובה 3 מיליון ש"ח לחיבור ההרחבה החדשה ליישוב הקיים . נדרש מהיישוב להעביר את צרכיו והעדפותיו לצורך תכנון וביצוע פתרונות חיבוריות מיטביים במסגרת התקציב המאושר. - לוחות זמנים
ההערכה היא כי בתוך כשנה מהיום יחל שלב ההתארגנות עם הקבלן הזוכה לביצוע עבודות הפיתוח (מכרז שלב א') - כניסה לכלי עבודה
הכניסה לכלי העבודה תהיה מהצד הדרומי להרחבה
כותבת הפרוטוקול: אורית קיסרי, מנהלת ישוב, ועד מקומי בחן