מקור השם בחן – הקיבוץ נקרא בשם הסמלי – בחן, שפירושו מגדל תצפית (מוזכר במקורות בישעיהו פרק כ"ח פסוק טז: "לכן, כה אמר אדני יהוה, הנני יסד בציון, אבן; אבן בחן פנת יקרת, מוסד מוסד–המאמין, לא יחיש."), וזאת על שום הגבעה (תל בחן) אשר היוותה מקום תצפית גבעה "משלט 82" (משום שהיא מתנשאת לגובה של 82 מטר מעל פני הים), צופה על כל עמק חפר ומישור החוף במערב ועל צפון השומרון במזרח.

אוכלוסיית קיבוץ בחן – בקיבוץ בחן מתגוררים כ-1000 איש, אישה, זקן וטף חברי קיבוץ, משתכנים ותושבים.

המיקום – קיבוץ בחן ממוקם בקצה הצפון מזרחי של עמק חפר אשר בשרון בצמוד ל"קו התפר" בגבולות "הקו הירוק", כחצי קילומטר צפונית ל"בת-חפר" וכקילומטר מזרחית למושב גן יאשיה.
כביש 6 הפך את המיקום האטרקטיבי של קיבוץ בחן לאטרקטיבי אף יותר, גם לפני סלילת כביש 6 זמן הנסיעה מקיבוץ בחן לתל אביב היה כ-40 דקות (תלוי במועד – כ-45 ק"מ למרכז תל אביב), כ-40 דקות נסיעה מקיבוץ בחן לחיפה וכשעת נסיעה מקיבוץ בחן לירושלים, כיום בעזרת כביש 6 זמני הנסיעה מתקצרים אף יותר.

קיבוץ בחן היום – בשנים האחרונות עבר הקיבוץ שינויים ותהליכים רבים והיה ל"קיבוץ מתחדש". חברי הקיבוץ קיבלו עצמאות כלכלית וענפי המשק הופרטו או נסגרו. בוצע "שיוך דירות" לחברי הקיבוץ והרחבת הישוב הביאה עימה אוכלוסיה חדשה של משפחות צעירות שהגדילה משמעותית את מספר התושבים המתגוררים בקיבוץ בחן ובמיוחד את השכבות הצעירות.
בעקבות תסבוכת כלכלית עליו ניקלע הקיבוץ מונה בשנת 2012 על ידי "רשם האגודות השיתופיות" מפרק מפעיל לקיבוץ. כיום אין "מוסדות" או בעלי תפקיד בקיבוץ ולמעשה הקיבוץ חדל להתקיים כקיבוץ אך חי ומתפתח כישוב בו קהילה משגשגת ואיכותית. את הישוב מנהל מוניציפאלית הועד המקומי שנבחר בהצבעה דמוקרטית על ידי תושבי הישוב. מזכירת הועד – אורית קיסרי – הממונה על ידי המועצה המקומית עמק חפר מוציאה לפועל את החלטות הועד.

קיבוץ בחן